Jumaat, 6 Jun 2014

Mee udang banjir Klang sentral

Malam tadi pekena Char kuew teow udang kat Kedai Mee Udang banjir,area Klang Sentral.

Berangin je hati ni dengan serve diorg,nak untung pun agak agaklah,tak payah lah kalut sampai cenggitu..Ceritanya macam ni...
      Sampai je dlm kedai kitorg terus duduk kat meja,so datanglah sorang wanita lingkungan lewat 40-an(bini boss rasanya),kat meja kitorang.Kat tangannya ada pen,note order,& 2 menu order..Kitorg ni 1st time datang so terkial lah nak makan apa,si wanita tu dgn tak bgi salam apa,menu order pun tak bgi tgok,terus offer kitrg makan set nasi untuk 2 orang.Dalam hati aku dah angin,kat tangan ko ada menu order pastu nak tentukan kitorg makan nasi pula.Kitorang kata tak nak,kitrg nak tengok menu..Dia bagi,tapi satu jeh,lagi satu menu dia keras nak pegang jeh..dah pastu tengah kitrg cari ilham nk makan ,dia boleh tak habis habis offer set nasi lagi..Aii makcek ko diam boleh?(dlm hati ler)..
    So sebab makcik tu gelupur tak habis habis suruh mkan nasi,kitrg malas nk tgok menu tu lebih lnjut dan terus decide nk mkan Char kuew teow jeh(2 pinggan) dengan milo ais n laici suam.Dah dia offer udang pula,oklah kitrg on jeh udang tuh..Pastu lagi dia offer ambil yg udang laut punya,kitrg kata taknak..pastu ada lagi,dia offer taknak  order celur tepung ke?kitrg kata taknK juga...Ok tak habis lagi,Pastu dia kata yg char kuew teow kitrg order tu letak dlm 1 mangkuk dan nanti kitrg tuang dlm pinggan sendiri,aku n wife pun angguk je lah.Sebab kitrg dah cakap nk 2 pnggan,so tak kiralah ko nak taruk mgkuk dulu ke apa kan..So dia pun gi order...tak lama lepas tuh...
  Hah amek kaw besar gila,mangkuknya..aku dah pelik ,ni mesti dia pedajal bagi yg set untuk 4 org makan rasanya..aku kira udang adalah dalam 12 ekor..Hmm..aku makan dulu ,dan cuba positive thinking lah..so aku pun makan dengan Puteh gilir gilir pegang Damia.
So ,time bayar kat kaunter total cash RM25.50.So ,aku anggar untuk air kitorang RM 5.50 dan baki RM 20 tu Char kuew teow udang..Hah memang betul dia bagi kitrg yg set 4 orang makan punye..Aku bukan marah pasal harga ,tapi cara diorang layan kehendak customer.Customer kata A,ko patut bagi A.kalau nak bagi A+ dari segi persembahan bukan pertambahan RM.Dari segi rasa not bad boleh tahan cuma kuew teow nya kurang,sebab Dia pakai yg besar punya..So aku pun rasanya lepas ni berat lah nak pergi kedai ni lagi,taksub sangat duit customer..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan