Ahad, 1 Jun 2014

World Cup 2014 Brasil.13 Jun 2014-14 Julai 2014


 Perlawanan Piala Dunia 2014 di Brazil bermula 13 Jun 2014 hingga 14 Julai 2014 .Lebih kurang 2 minggu lagi je sepakmula nak start .So kat  bawah ni jadual perlawanan peringkat kumpulan dalam waktu Malaysia.






 Yang bawah ni pula jadual perlawanan peringkat kalah mampus(ekeke)..So,elok lah tu lepas tengok bola boleh terus sahur sekali..nak lagi cantik sembahyang tahajjud sekali ye,tak gitu? kan bulan mulia ni :).


Baiklah,team favaourite aku kali ni,  England.Yup,sebelum ni aku lebih prefer Spain.Masa edisi-edisi 2 World cup sebelum ni ramai player Liverpool dari Spain..Sebab tiap kali World cup ni aku follow  mana majoriti player Liverpool main kat situ aku sokong ..Lainlah kalau Malaysia main World cup dah tentu aku sokong sampai bila-bila..sampai ke lobang cacing sekalipun :)
    So World cup Brazil 2014 ni ada 5 player Liverpool dalam skuad England,antaranya Gerrard,Sturridge,Johnson,Sterling,dan Henderson.Kenalah pula Coach nya pun ex-coach Liverpool :) n latest news Rickie Lambert bru sign in join LFC.ekeke...Aku harapkan keenam enam player ni jadi pemain tunjang(main penuh).

Aku tengok perjalanan yg akan ditempuh skuad England ni agak berliku dan aku buat kiraan sendiri kemungkinan England akan berjumpa Netherland di Suku akhir,kemudian berjumpa dengan Belgium di Separuh akhir dan detik penentuan bertemu Brazil di Final..Selain dari England aku juga akan tersenyum kalau Belgium & Uruguay perform dalam World Cup kali ni..Go chaiyok2..!
So kat bawah ni  tekaan perlawanan yg aku rasa menjadi piliihan aku,kalau korang punya pilihan  tak tau lah kan..pilih lah sendiri:) .


" Tidur bola,makan bola,jangan lupa puasa,jangan lupa sembahyang".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan